REKLAMA

Umowa podpisana. Powstanie ostatni fragment Wschodniej Obwodnicy Wrocławia

Red | Red
Umowa podpisana. Powstanie ostatni fragment Wschodniej Obwodnicy Wrocławia
Dzięki podpisanej wczoraj umowie już niebawem przejedziemy całą Wschodnią Obwodnica Wrocławia od Bielan Wrocławskich do Długołęki. Wykonawcą ostatniego fragmentu trasy będzie SKANSKA a umowę podpisano w obecności marszałka Pawła Gancarza, wicemarszałka Michała Rado oraz Mateusza Masłowskiego – dyrektora DSDiK.
REKLAMA

– Ostatni odcinek Wschodniej obwodnicy Wrocławia to niezwykle ważne zadanie. W sumie to aż 264 miliony złotych, a złożyły się na nie środki europejskie, pieniądze samorządu województwa dolnośląskiego, budżetu państwa oraz samorządu Wrocławia. Dzięki tej inwestycji domkniemy ciąg komunikacyjny od wschodniej strony miasta i dzięki temu wokół stolicy Dolnego Śląska powstanie pełny ring ułatwiający komunikację i transport – mówi marszałek Paweł Gancarz. – Przy tej okazji wyrazy podziękowań dla poprzedników, z marszałkiem Cezarym Przybylskim na czele, którzy konsekwentnie przeprowadzali kolejne etapy dla dokończenia tej inwestycji – dodaje marszałek.

Wschodnia Obwodnica Wrocławia to jedna z największych inwestycji drogowych realizowanych na Dolnym Śląsku przez samorząd województwa i bardzo ważna arteria komunikacyjna powstająca w obszarze Wrocławia i aglomeracji wrocławskiej. Budowa całej trasy podzielona była na etapy. Obecnie kierowcy korzystają już z blisko 27 z 30 kilometrów całej WOW, przebiegającej od Długołęki przez Łany, Siechnice, Żerniki Wrocławskie do ul. Grota Roweckiego.

– To inwestycja istotna nie tylko dla Wrocławia, ale całej aglomeracji. Postępowanie przygotowawcze dla tej trasy trwało niezwykle długo – setki pytań, kilkunastu potencjalnych wykonawców z ofertami, późniejsza kontrola ze strony urzędu zamówień publicznych – dlatego tym bardziej cieszę się, że dziś podpisujemy umowę na wykonanie tej inwestycji i dziękuję wszystkim zaangażowanym w proces tych przygotowań – dodaje wicemarszałek Michał Rado. 

Budowa tej trasy to przede wszystkim poprawa dostępności komunikacyjnej terenów podmiejskich oraz lepsze połączenie z drogami krajowymi i autostradami (np. A4 i S8). W przyszłości będzie to sprzyjać lokowaniu w okolicy stolicy Dolnego Śląska kolejnych inwestycji przemysłowych i logistycznych, rozwojowi lokalnych firm oraz zwiększeniu atrakcyjności Wrocławia i okolic dla inwestorów.

Ostatni odcinek WOW będzie w większości trasą dwujezdniową, a w ramach inwestycji powstaną również kładki dla pieszych, półtunel z ekranami akustycznymi przechodzący przez miejscowość Wysoka, a także most nad Ślęzą i wiadukt nad linią kolejową nr 285 między Wrocławiem i Świdnicą. Wykonawcą inwestycji jest firma SKANSKA, która przeprowadzi prace budowlane w ciągu 30 miesięcy od momentu podpisania umowy.

– Dziękujemy za zaufanie i wybór firmy SKANSKA na wykonawcę tej inwestycji. Jestem przekonany, że zrealizujemy ją terminowo. Chciałbym podkreślić doskonałą współpracę podczas wszystkich etapów poprzedzających dzisiejsze podpisanie umowy – podsumowuje Piotr Subczak, członek zarządu SKANSKA.

Udostępnij:
REKLAMA
REKLAMA