Oleśnicka policja kolejny raz ostrzega przed oszustwami w internecie.
– Mieszkanka Oleśnicy chcąc sprzedać przedmiot należący do niej, wystawiła go używając do tego jednej z aplikacji sklepu internetowego. Skontaktował się z nią, rzekomy kupujący, pisząc wiadomość w aplikacji prosząc jednocześnie o wysłanie prywatnego adresu e-mail – relacjonuje Bernadeta Pytel z Komendy Powiatowej Policji w Oleśnicy. – Po chwili na swój prywatny adres mailowy dostała wiadomość, zawierającą instrukcję co należy zrobić, aby otrzymać pieniądze musi wybrać swój bank, zalogować się do swojego konta, następnie po weryfikacji ma czekać na wpływ pieniędzy.
Na końcu po wykonaniu wszystkich kroków z instrukcji dostała sms-a od swojego banku, aby dodać dwa urządzenia autoryzacyjne i tak też uczyniła. Niestety żadnego wpływu nie było. – Oleśniczanka zorientowała się, że została oszukana gdy zobaczyła, brak pieniędzy na koncie bankowym – mówi oleśnicka policjantka.
APEL POLICJI
Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności. Nie korzystajcie nigdy z linków, które przychodzą w wiadomościach. Najbezpieczniej jest wpisać samodzielnie adres internetowy strony danego serwisu ogłoszeniowego lub banku. Sprawdzajmy zawsze, czy witryna jest bezpieczna. Jeśli korzystamy z kodów autoryzacyjnych przesłanych SMS-em przez bank lub inne instytucje sprawdzajmy zawsze, czy zawiera polskie znaki. Wszelkie konwersacje piszmy w aplikacjach sklepów internetowych. Pamiętajmy, że zawsze możemy skorzystać z dostarczenia zakupionego towaru za pobraniem.