REKLAMA

Szkolna Internetowa Gra Giełdowa w II Liceum Ogólnokształcącym

Red | Red
Szkolna Internetowa Gra Giełdowa w II Liceum Ogólnokształcącym
REKLAMA

W kwietniu zakończyła się 17. edycja Szkolnej Internetowej Gry Giełdowej, czyli ogólnopolskiego projektu, którego celem jest edukacja ekonomiczna młodzieży w zakresie mechanizmów działania rynku kapitałowego oraz giełdy.

Organizatorem jest Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie, natomiast współorganizatorami są: Fundacja GPW oraz Fundacja im. Lesława Pagi. Projekt składa się z dwóch podprojektów: Szkolnej Internetowej Gry Giełdowej oraz kursu e-learningowego. W całym kraju do projektu przystąpiło ponad 5 tysięcy zespołów, z czego 284 były z województwa dolnośląskiego. Na koniec II etapu pozostało już tylko 1121 zespołów, w tym 51 w naszym województwie.

– Od momentu rozpoczęcia gry testowej, w ostatnich dniach października 2018 roku, do końca projektu sytuacja, jak to zwykle na giełdzie bywa, była bardzo dynamiczna. Przez te kilkanaście tygodni mogliśmy inwestować na GPW korzystając z wirtualnych środków, jednak emocje jakie temu towarzyszyły były jak najbardziej realne – informuje II Liceum Ogólnokształcące w Oleśnicy.

W ramach podprojektu Szkolnej Internetowej Gry Internetowej z II LO najwyższe miejsca w II etapie zajęły drużyny: Karol Czub, Wojciech Petryszak i Jakub Żurawski (z klasy 1d – politechnicznej) – zajmując VI miejsce w województwie dolnośląskim i zarabiając 30,65% w ciągu 5 tygodni; Jagoda Junik i Feliks Kopczyk (z klasy 1c – medycznej) – VIII miejsce – 25,53%; Bartosz Poręba (z klasy 1d) i Sławomir Warszawski (z klasy 1c) – XII miejsce, 15,26%; Karolina Czerska, Amelia Grabka i Laura Gogniat (z klasy 1c) – XV miejsce – 9,11%.

W ramach podprojektu kursu e-learningowego, w części dotyczącej 10 kursów e-learningowych, najwyższą ilość punktów zdobyli: Szymon Narolski (z klasy 1d – politechnicznej); Wiktoria Wrona (z klasy 2a – psychologicznej) i Karolina Cecerko (z klasy 1c – medycznej).

W ramach podprojektu kursu e-learningowego, w części dotyczącej klasówki obejmującej wiedzę z wszystkich 10 kursów e-learningowych, najwyższą ocenę zdobyli: Karolina Cecerko (z klasy 1c); Szymon Narolski (z klasy 1c); Oliwia Urbańczyk (z klasy 1b – humanistycznej).

Izabela Kuśmierek
szkolny koordynator SIGG
Udostępnij:
REKLAMA
REKLAMA