Opóźnione rachunki za prąd. Problem dotyczy także mieszkańców Oleśnicy
Mieszkańcy Oleśnicy i okolicznych gmin skarżą się na spóźnione rachunki za prąd. Część z nich nie otrzymała jeszcze tych, które powinny do nich trafić w drugiej połowie stycznia.
– Nie mam styczniowego rachunku, a zaraz będzie kolejny. Nałożone i spóźnione rachunki za prąd to problem, bo kwota będzie wyższa do jednorazowej zapłaty. Nie każdego stać na taki wydatek w jednym miesiącu – skarży się jeden z naszych Czytelników.
Tauron wyjaśnia, skąd się wzięły spóźnione rachunki za prąd
Daniel Iwan z firmy Tauron Sprzedaż zapewnia, że większość klientów otrzymuje faktury na bieżąco.
– Jednocześnie trwa dostosowywanie systemów rozliczeniowych do założeń Tarczy Solidarnościowej – mówi rzecznik prasowy spółki. – Weryfikowane są przesłane przez klientów oświadczenia dotyczące limitów zużycia energii elektrycznej i skorzystania z ograniczenia cen, dlatego w przypadku części klientów mogą występować opóźnienia w generowaniu rozliczeń.
Daniel Iwan przypomina też, że gospodarstwa domowe, które chcą skorzystać z podwyższonych limitów na energię elektryczną mają czas na złożenie oświadczenia do 30 czerwca br. – Dotyczy do gospodarstw z Kartą Dużej Rodziny, rolników i gospodarstw z osobami z niepełnosprawnościami – mówi. – Dokument można złożyć m.in. poprzez rządową aplikację mObywatel, mailowo na adres dom@tauron.pl, korespondencyjnie lub w punkcie obsługi klienta.