W poniedziałek odbyło się walne zebranie Koszykarskiego Klubu Oleśnica, na którym wybrano nowe władze, a także nakreślono strategię starań i perspektyw gry w II lidze w sezonie 2021/2022.
Prezesem pozostał Marcin Stach. Funkcję dwóch wiceprezesów będą sprawować Maciej Stępień oraz Janusz Marszałek. Adam Wójcik pełnić będzie rolę przewodniczącego komisji rewizyjnej, w skład której weszli też Mariusz Stach i Dariusz Piasecki. Skarbnikiem klubu został Szymon Narolski, a członkami zarządu, znani dotychczas z parkietów, Grzegorz Siworski oraz Krystian Woźny.
Prezes Marcin Stach przedstawił też bilans za lata 2018-2021, uwzględnieniem nie tylko środków z urzędu miasta, ale i prywatnych sponsorów. Precyzyjnie określono także koszty związane z przystąpieniem koszykarzy do rozgrywek II ligi. Za samo zgłoszenie klub będzie musiał zapłacić 8 tysięcy złotych. Organizacja 12 spotkań w sezonie oraz sędziowie to koszt 18.840 złotych. Pozostałe wydatki, takie jak opłaty regulaminowe, zabezpieczenie medyczne, spiker, statystyk, wideo, hala sportowa, stypendia dla zawodników oraz transport, marketing i stroje dla zawodników to wydatek aż 68.500 złotych.
Oleśniczanie do 1 lipca muszą zgłosić klub do II-ligowych rozgrywek, 15 lipca wnieść opłatę startową oraz podać oficjalną nazwę drużyny. Co niezwykle istotne klub musi wykazać, że dysponuje budżetem na sezon 2021/2022 w kwocie 150 000 złotych.
Jak wiemy ekipa Marcina Stacha była ostatnio z wizytą u burmistrza Jana Bronsia, który obiecał większe wsparcie niż miało to miejsce dotychczas. To samo ma się tyczyć sponsora tytularnego marki Team-Plast, z którym szczegółowe rozmowy są zaplanowane na lipiec. Poruszono także kwestię pionierskiego jak na nasze warunki pozyskiwania środków przez platformę Patronite.
Obecny na zebraniu trener Piotr Gliniak, zapytany o potencjalne wzmocnienia przyznał, że potrzebuje dodatkowych graczy na pozycje 4, 5, rozgrywającego oraz na pozycje 2 i 3. Oleśniccy koszykarze, jeśli wystąpią (a wszystko na to wskazuje) w nowym sezonie na szczeblu centralnym będą promować nasze miasto i sponsorów w takich aglomeracjach jak Jelenia Góra, Poznań, Wrocław, Ostrów Wielkopolski czy Nysa.