REKLAMA

Wystawa „Kąpiele leśne” autorstwa Bianci Patrici Isensee w ramach projektu MADOA AQUA

Red | Red
REKLAMA

Miejski Ośrodek Kultury i Sztuki zaprasza do Galerii Brama Wrocławska na wystawę „Kąpiele leśne” autorstwa Bianci Patrici Isensee, którą będzie można obejrzeć od 15 maja. Kuratorką wystawy jest dr Anna Biela.

Wystawa odbywa się w ramach dziesiątej edycji projektu MADOA aqua autorstwa dr Anny Bieli. Wszystkie działania w Oleśnicy są dedykowane Sigmarowi Polke.

Bianca Patricia Isensee jest absolwentką studiów artystycznych na kierunkach: Design i Fotografia, Sztuka Mediów, Malarstwo. Ostatni z trzech dyplomów zrobiła na Akademii Sztuk Pięknych w Monachium z wyróżnieniem i uzyskała tytuł „Meisterschüler”, który nadawany jest w Niemczech absolwentom szczególnie uznanym i cenionym przez profesorów. Jedną z inspiracji do stworzenia przez Artystkę wystawy „Kąpiele Leśne” był zakaz wchodzenia do lasów i parków wydany na początku pandemii w 2020 roku w Polsce. Była to wyjątkowo absurdalna sytuacja, w której zmęczeni po zimie ludzie, zestresowani aktualną sytuacją, nie mieli możliwości zapewnienia sobie równowagi psychicznej poprzez kontakt z naturą.

Od lat 80. W Japonii działa światowy ruch „Shinrin-yoku”, co w dosłownym tłumaczeniu z japońskiego znaczy „kąpiele leśne”. Wiele badań naukowych potwierdza dobroczynny wpływ lasu na organizm człowieka. Zwiększenie odporności, zmniejszenie poziomu stresu, wsparcie w problemach z bezsennością i depresją, a nade wszystko dodawanie energii, to niezaprzeczalne walory przebywania wśród natury.

Wystawa „Kąpiele Leśne” Artystki łączy w sobie te dwie inspiracje. Tytuł rozpowszechnia idee „Shinrin-yoku”, a malarstwo inspiruje do dialogu i zmysłowej kąpieli. Bianca Patricia Isensee nawiązuje do tematu lasu i roślinności. Prace składające się na wystawę powstały w atelier w górskiej miejscowości w Lesie Bawarskim, gdzie na dużych wysokościach leży jeszcze w maju śnieg, a roślinność dopiero budzi się do życia.

Twórczość Sigmara Polke, a zwłaszcza lekkie, przejrzyste prace na sitach semigraficznych zainspirowały artystkę do opracowania specyficznej techniki i stylu prac malarskich, które tworzą wystawę. Prace są papierowe, bez ram, wieszane bezpośrednio na ścianie, co nadaje im lekkość i swoistą niematerialność. Bogata kolorystyka, duże formaty na cienkich powierzchniach, fragmenty przypominające fotografie, przeplatające się rożne warstwy zapraszają odbiorcę do zanurzenia się w kolorach, roślinach i w lesie.

Udostępnij:
REKLAMA
REKLAMA