REKLAMA

Firma w sieci – jak uruchomić wizytówkę online?

Materiał promocyjny | Materiał promocyjny
Firma w sieci – jak uruchomić wizytówkę online?
African American Using Online Shopping Ecommerce Website
REKLAMA

W biznesie nieobecność w Internecie to duży błąd. Rozumie to coraz więcej firm. Warto mieć chociaż zwykłą, małą wizytówkę online z podstawowymi informacjami. Podpowiadamy, jak ją uruchomić.

Z danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że ponad 70% firm działających w Polsce ma własną stronę internetową. Dodatkowo niemal 18% prowadzi sprzedaż elektroniczną. To pokazuje, że coraz więcej przedsiębiorców dostrzega potencjał biznesowy z obecności w Internecie i tworzenia dodatkowego kanału kontaktu z klientem. Lepiej mieć już chociaż prostą wizytówkę online, niż w ogóle nie być obecnym w sieci. Niezdecydowanym podpowiadamy, jak uruchomić taką wizytówkę firmową.

Dlaczego warto być w Internecie?

Zanim przejdziemy do kwestii technicznych, warto wyjaśnić, dlaczego firma powinna być obecna w Internecie. Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na to, że rośnie sprzedaż produktów i usług online. Uruchomienie zatem kanału internetowego, chociaż w najprostszej formie, jest ważne z biznesowego punktu. Po drugie Internet to najtańszy sposób na reklamę i działania marketingowe. Nie można zapominać, że to właśnie w Internecie najpierw szukamy usług i produktów, jeśli nawet zamierzamy je kupić offline.

Domena dla wizytówki online

Aby uruchomić własną wizytówkę online, firma będzie potrzebowała odpowiedniej domeny internetowej, czyli swojego adresu w sieci. W przypadku firm domena to zwykle nazwa danego przedsiębiorstwa. Gdyby jednak nazwa była już zajętą, może próbować różnych dodatków w tylu domen24, e-domena itp. Nazwą domeny może być również dowolne słowo związane jakoś z ofertą firmy. Niestety, większość atrakcyjnych domen jest już zajętych. Pozostaje jeszcze kwestia rozszerzenia. Gdy firma działa tylko na rynku lokalnym, wystarczy rozszerzenie regionalne (np. waw.pl). Jeśli natomiast to działalność obejmująca całą Polskę, najlepiej postawić na domenę z końcówką .pl. Jeśli chcemy działać na rynku europejskim, warto wybrać rozszerzenie .eu, a globalnie – .com.

Jaki hosting dla firmowej witryny?

Do działania stron internetowych niezbędne są serwery. W przypadku firmowych wizytówek online jest podobnie. Na rynku można znaleźć różne rozwiązania hostingowe. Przy wyborze należy kierować się przede wszystkim potrzebami danego projektu internetowego. Firmowa wizytówka to zwykle bardzo mała strona www, która nie potrzebuje zbyt wiele zasobów. W takim przypadku najlepszym rozwiązaniem będzie wybór hostingu współdzielonego.

Obecność firmy w Internecie to już dziś konieczność, a nie żadna ekstrawagancja. Bez własnej strony internetowej trudno konkurować z innymi przedsiębiorstwami i po prostu trudniej zdobyć klienta. Na początek warto zdecydować się przynajmniej na prostą wizytówkę online. Z czasem można ją przekształcić w większy serwis i wzbogacić o porady nawiązujące do naszej oferty. 

Udostępnij:
REKLAMA
REKLAMA