Świat zmienia się dziś niezwykle dynamicznie, a nie każdy jest w stanie nadążyć za obowiązującą modą. Ta może ewoluować w ciągu kilku tygodni i dotyczy praktycznie każdej dziedziny życia – od kwestii ubioru, przez architekturę wnętrz, nowości w sieci czy nawet kulinaria i... rynek pracy. To z tego względu bardzo spopularyzowało się zjawisko, które znamy jako trendwatching. Co warto o nim wiedzieć?
Trend to kierunek rozwoju, wskazanie drogi zmian w wielu dziedzinach. Może zmieniać się naprawdę dynamicznie. Nie jest łatwo być na bieżąco ze wszystkim co się dzieje, nawet jeżeli chodzi o tematykę bliskiej nam branży. Wszystko przez liczne przyzwyczajenia i przywary. Wielu wydaje się bowiem, że praktycznie nic się nie zmienia. Trendwatcher wyprowadzi nas z błędu.
Trendwatching to zjawisko obserwacji trendów w danym obszarze. Osoba, która zajmuje się tego typu kwestiami, analizuje zmieniające się upodobania klientów, sprawdza jakie będą wytyczne ekspertów w danym rejonie działań i korzysta z wszystkich narzędzi, do kontroli nadchodzących zjawisk. Trendwatcher może sprawdzić np. jakie są najnowsze preferencje pod względem architektury wnętrz w USA i ocenić czy te przyjmą się w Polsce.
Osoby zajmujące się śledzeniem trendu robią to zawodowo i poświęcają wiele tygodni na badanie bieżących zmian w modzie w określonej branży. Mogą np. wytyczać ścieżki związane z projektowaniem budynków, przygotowywaniem kolekcji ubrań lub wskażą w jaką stronę idzie rozwój mediów społecznościowych.
Sprawdź także: Czym jest trendwatching?
Zjawisko obserwowania trendów jest kluczowe z kilku powodów. Umożliwia dostosowanie swojej firmy do warunków panujących w danym biznesie. Ułatwi też wyprzedzenie konkurencji. Za przykład warto podać branżę modową lub wnętrzarską.
Otóż przedsiębiorstwa korzystające z trendwatchingu mogą wdrożyć np. interesujące rozwiązania, które dopiero zaczynają funkcjonować na świecie. Dzięki temu same zaczną propagować dany trend u klientów, zwiększając tym samym sprzedaż. Z kolei nowinki w branży modowej pozwalają na błyskawiczne dostosowanie się do wskazówek najważniejszych projektantów i zmianę kolekcji pod wymagania kupujących.
Polega on na ciągłej analizie różnego rodzaju źródeł. Profesjonaliści wybierają maksymalnie trzy obszary, które będą obserwować i badają m.in. zmianę trendów na przestrzeni lat, informacje z sieci z wielu rejonów świata, opinie potencjalnych odbiorców danej tematyki.
Po kompleksowym przebadaniu wyżej wymienionych obszarów, trendwatcher wysuwa określone wnioski i daje wskazówki dotyczące przyszłych trendów. To pozwala np. zmienić strategię rozwoju danej firmy.
Pamiętaj, że nie zawsze musisz zatrudniać profesjonalistę. Warto samodzielnie szukać nowych zmian w sieci (szczególnie na blogach). Im bardziej otworzysz się na nowinki, tym masz większe szanse na sukces!
więcej ciekawych treści o nowoczesnym świecie na Uzdalnieni.pl