Za nami trudny rok, pełen troski o każdy dzień. Ubiegłoroczna wiosna i drastyczne zamknięcie naszych podstawowych rynków sprzedaży we Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii, duża niepewność co przyniesie jutro.
Troska o zespół, bo to co wcześniej dobrze nam znane zostało wywrócone do góry nogami. Niestety, w marcu 2020 r. musieliśmy podjąć decyzje dotyczące redukcji kosztów w wielu obszarach, które dotyczyły również liczby zatrudnionych, jak i redukcji czasu pracy do 4/5 etatu dla wszystkich pracowników w firmie. Co ważne, spotkaliśmy się z pełnym zrozumieniem naszego zespołu, gdyż wszyscy zdawali sobie wtenczas sprawę, że walczymy o przetrwanie. Pierwsze dni, tygodnie, kiedy obserwowaliśmy kompletny zastój wchodzących do nas zamówień, były bardzo trudne, pełne obaw co przyniesie jutro i jak jeszcze pandemia skomplikuje nasze życie. Musieliśmy szybko i zwinnie reagować na bieżące wydarzenia. Celem było przetrwanie Grupy i dalsze funkcjonowanie Spółki w Polsce. To przecież ponad 30 lat tradycji.
Szybko okazało się, że zamknięcie nas w domach sprawiło, że wiele osób postanowiło je odświeżyć, wyremontować, wymienić meble, poprawić komfort swojego najbliższego otoczenia. Nasz produkt: wygodna kanapa jest idealną odpowiedzią na te oczekiwania. Na kanapie można pracować zdalnie, oglądać filmy czy też wygodnie spędzać czas z najbliższymi. Stąd od maja 2020 jesteśmy zasypywani –co nas bardzo cieszy – nowymi zamówieniami.
Dlatego w sierpniu 2020 r. nie dość, że powróciliśmy do pełnego wymiaru czasu pracy, to także zrekrutowaliśmy 60 nowych członków zespołu (+15%). A powakacyjny okres ubiegłego roku poświęciliśmy na intensywne prace nad wdrożeniem nowego zintegrowanego systemu do zarządzania firmą, które to wdrożenie ostatecznie zakończyliśmy końcem 2020 roku.
Ostatni kwartał 2020 r. to czas odpracowania strat z I półrocza. Nasz zespół dawał z siebie wszystko i osiągał coraz lepsze wyniki, bijąc rekordy produktywności. Dlatego też zdecydowaliśmy o uruchomieniu podwyżek dla naszych pracowników z nowym rokiem. I to właśnie dzięki zaangażowaniu naszych pracowników ze spokojem patrzymy we wciąż niepewną przyszłość.
W rok 2021 weszliśmy ze sporym pakietem zamówień, potwierdzających niesłabnący popyt na rynku. Aby wykorzystać i jeszcze podsycić istniejące zainteresowanie zdecydowaliśmy się na zaprezentowanie naszym klientom nowych zestawów mebli. Świat bowiem nie stoi w miejscu i oczekuje od nas innowacji i zaskakujących nowości. Dlatego nasi Projektanci przygotowali 14 oryginalnych kanap, które są naszą inwestycją w przyszłość. Wśród nowych produktów znajdziemy takie modele jak:
Monami
Tamour
Radius
Yoga
Wdrożenie tych produktów jest aktualnie dużym wyzwaniem dla naszego zespołu. Jeszcze nigdy w historii nie implementowaliśmy tak dużej liczby nowych modeli w jednym czasie. Ale nasz zespół, po raz kolejny udowadnia, że nowe wyzwania nie są nam straszne; bo przecież rzeczy niemożliwe robimy od ręki, a na cuda trzeba trochę poczekać 😊
W czasach pandemii i zamykania sklepów również dział sprzedaży został zmuszony do innego podejścia i prezentacji naszych produktów w zupełnie nowy sposób. Dotychczasowy sposób prezentacji, podczas targów meblowych w Brukseli, Paryżu, Kolonii czy Birmingham zamieniliśmy na ekspozycję towarów w specjalnej ciężarówce, której wnętrze wyposażone jest wygodnymi kanapami. Klienci mogą wejść do środka i poznać naszą ofertę. Auto wraz z zespołem naszych przedstawicieli już odwiedziło Francję, teraz prezentujemy się w Belgii, a już wkrótce ruszamy do Niemiec. Liczymy na nowe zamówienia i widzimy już pierwsze pozytywne efekty tego projektu.
W marcu 2021 r. rozpoczęliśmy również nowy projekt dotyczący stworzenia profesjonalnego działu obsługi posprzedażowej dla Grupy w naszej Spółce w Oleśnicy. Postawiliśmy na młody zespół, ze znajomością języków obcych. Zrekrutowaliśmy już pierwszych kandydatów posługujących się językiem francuskim i niemieckim, szukamy jeszcze specjalistów z językiem angielskim. Ta inicjatywa pozwoli na dogłębne zrozumienie problemów naszych klientów i podjęcie szybkich działań bezpośrednio w fabryce, bo przecież jakość jest dla nas kluczowa.
Rok 2021 to rok 60-lecia istnienia naszej Grupy. To również rok, gdzie wprowadzamy dwa istotne dla naszej przyszłości projekty. Pierwszy to długofalowy program rozwoju własnej marki ROM1961, pod którą będziemy prezentować nasze meble. Do tej pory nasze meble były często częścią ekspozycji sklepu, bez wyraźnego wyróżnienia naszej marki. W ramach tego projektu uruchamiamy program ROM Premium Partners dla dealerów naszej marki, dzięki któremu u każdego uczestnika programu będzie można znaleźć nasze meble zaprezentowane w wyjątkowej scenerii pod własną marką i logo.
W tym roku uruchomimy ponad 60 takich ekspozycji w całej Europie, z tego 5 w Polsce, a jedną tuż za naszym rogiem: na wrocławskich Bielanach. Całość projektu ma być wspierana zupełnie nową stroną internetową www.rom1961.com.
Drugim ważnym dla naszej przyszłości projektem jest sprzedaż mebli online. W tym celu wystartowaliśmy z nową marką Sensoo (www.sensoo.com) i zupełnie nową kolekcją adresowaną do młodszego pokolenia. Chcemy dzięki temu zmienić obraz typowej kanapy w mieszkaniu młodego Europejczyka w naszą wizję komfortowej sofy. I dodatkowo zachować to, z czego słyniemy na meblarskim rynku: szeroką możliwość wyboru i dopasowania mebla do zróżnicowanych potrzeb i oczekiwań klienta.
Standard młodego Europejczyka
Standard w wersji ROM
Wierzymy, że te dwa projekty uruchamiane w roku, tak ważnego dla Grupy jubileuszu przyniosą nam nowe zamówienia i zapewnią bezpieczną przyszłość. W Polsce także chcemy świętować 60-lecie naszej Grupy. Z tej okazji przygotowujemy się do rebrandingu i do integracji nowej marki i logo w polskim oddziale Grupy ROM. Liczymy, że szpony pandemii w końcu odpuszczą i będziemy mogli celebrować to w bardziej zespołowy sposób.