REKLAMA

Hasztagi a słowa kluczowe – Jaka jest różnica?

Materiał promocyjny | Materiał promocyjny
Hasztagi a słowa kluczowe – Jaka jest różnica?
REKLAMA

W świecie marketingu internetowego i mediów społecznościowych hasztagi i słowa kluczowe są często używane w celu zwiększenia widoczności treści online. Choć oba pojęcia wydają się podobne, różnią się swoim zastosowaniem i funkcją. Aby móc w pełni efektywnie korzystać zarówno z jednego, jak i drugiego narzędzia warto mieć na względzie, co właściwie je odróżnia. W poniższym tekście udzielimy odpowiedzi na to pytanie i wskażemy cechy każdego z rozwiązań.

Hasztag a słowo kluczowe – Opis rozwiązań

Aby jak najlepiej nakreślić temat dwóch wymienionych narzędzi marketingu internetowego, trzeba je szczegółowo przedstawić. Jeśli chodzi o hasztagi, to są to słowa lub frazy poprzedzone symbolem „#” używane na platformach społecznościowych, takich jak Instagram, Twitter czy TikTok, aby oznaczyć lub skategoryzować treści tematycznie. Głównym celem hasztagów jest ułatwienie wyszukiwania i porządkowania treści w obrębie danego tematu lub trendu.

Słowa kluczowe natomiast to nic innego, jak terminy lub frazy, które najlepiej opisują temat waszej treści lub są najczęściej używane przez użytkowników wyszukiwarek internetowych. Używa się ich przede wszystkim w strategiach SEO. Tak nazywa się optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych, a słowa kluczowe są w niej wykorzystywane w celu poprawy widoczności strony w wynikach wyszukiwania.

Nie tylko wasza witryna liczy na to, żeby wybić się w rankingach wyszukiwania. Wysokie pozycje w tych zestawieniach gwarantują rozpoznawalność. Przykładowo polska liga piłki nożnej jest tak popularna w kraju dzięki odpowiednim działaniom marketingowym i gronie odbiorców. Jeśli i wy chcecie być zawsze na bieżąco, to regularnie sprawdzajcie Ekstraklasa wyniki. Dzięki nim gwarantujemy, że nie przegapicie żadnej istotnej akcji dla losów waszej ulubionej drużyny.

Różnice między hasztagami a słowami kluczowymi

Czas na dalsze zgłębianie tematu dwóch podobnych do siebie pojęć. Jednym z najważniejszych punktów jest to, że hasztagi wykorzystuje się przede wszystkim na platformach społecznościowych. W przypadku innych witryn ich obecność wygląda nienaturalnie. Choć słowa kluczowe mają swoje korzenie w SEO, to mogą również pojawiać się w treściach, które publikujecie w social mediach. Co więcej, mogą być one pomocne w dodawaniu hasztagów do postów.

Hasztagi służą do kategoryzowania treści i ułatwiania wyszukiwania tematycznych treści na platformach społecznościowych. Z tego też względu frazy, które wybraliście jako wyróżniki waszej strony, mogą okazać się tymi, które będą doskonale pełniły to zadanie. Warto pamiętać, że według aktualnych wytycznych, platformy takie jak Instagram biorą pod uwagę zaledwie 5 hasztagów. Nie ma zatem sensu używać ich więcej podczas tworzenia treści.

Jeśli zdecydujecie się na ich zbyt wielką ilość, to aplikacja może sama wybrać, na które z nich wasz profil zacznie się kategoryzować. Możecie wówczas nie dotrzeć do tej grupy docelowej, do której zamierzaliście wysyłać wasze treści. Wśród istotnych różnic między opisywanymi pojęciami, trzeba dodać, że słowa kluczowe mają szerszy zakres działania. Są one także dużo bardziej stałe, opisując główne tematy lub produkty związane ze stroną. Hasztagi zmieniają się pod wpływem trendów.

Słowa kluczowe i hasztagi – Skuteczne narzędzia marketingu internetowego

Zarówno hasztagi, jak i słowa kluczowe mają różne ważne zastosowania oraz funkcje. Oba rozwiązania są istotne dla zwiększenia widoczności treści online i osiągnięcia sukcesu w marketingu internetowym. Ważne jest zrozumienie różnic między nimi. Dzięki temu wykorzystacie je odpowiednio w strategii marketingowej. W ten sposób wykorzystacie potencjał waszej witryny w stu procentach i wygenerujecie spore grono klientów.

Udostępnij:
REKLAMA
REKLAMA