Jak stworzyć atrakcyjną ofertę eventową – od projektu do sprzedaży?
Organizacja eventów cieszy się dużą popularnością nie tylko w korporacjach, ale też wśród lokalnych przedsiębiorców i instytucji publicznych. Zazwyczaj zleca się ją firmom zewnętrznym, które specjalizują się w przygotowywaniu niezapomnianych imprez. Pozwala to dotrzeć do większej liczby uczestników i uzyskać lepszy efekt wizerunkowy. Branża eventowa rozwija się bardzo dynamicznie, korzysta bowiem z nowoczesnych technologii. Znając najnowsze trendy, można uatrakcyjnić przebieg wydarzenia. Sprawdź, jak stworzyć angażującą ofertę eventową!
Brief, czyli podstawa organizacji eventów
Brief to jeden z najważniejszych dokumentów, gdyż określa cele eventu, oczekiwania klienta i posiadany przez niego budżet. Jeśli ten etap zostanie starannie przeprowadzony, to wzrastają szanse na nawiązanie owocnej współpracy i stworzenie wyjątkowej imprezy, która okaże się sukcesem. Event manager powinien dysponować dobrze rozwiniętą empatią, aby z zainteresowaniem podchodzić do potrzeb klienta. Jeśli ma on jasno określone preferencje, a nawet jakieś luźne pomysły, to warto je twórczo rozwinąć. Przede wszystkim organizator imprez powinien dowiedzieć się, na czym zależy zleceniodawcy. Czy chce promować swój wizerunek i zwiększyć rozpoznawalność marki, a może pragnie zintegrować pracowników lub zachęcić mieszkańców miasta do zdrowej diety?
Szczegółowe informacje znajdziesz na stronie: https://emtg.pl/przygotowanie-i-sprzedaz-oferty-eventowej/
Jak wymyślić wyjątkowy scenariusz eventu?
Organizacja eventów opiera się na opracowaniu scenariusza imprezy, który powinien angażować jej uczestników i pozostawiać niezapomniane wrażenia. Najbardziej zapadają w pamięć te widowiska, które wyróżniają się niekonwencjonalnym podejściem. Niosą ze sobą powiew świeżości i zapewniają nowe doświadczenia. Event manager często musi sięgać do pokładów własnej kreatywności i czerpać z nich.
Wybór miejsca imprezy
Kluczową rolę odgrywa wybór miejsca adekwatnego do oczekiwań klienta i jego możliwości finansowych. Event manager podejmując decyzję, zwraca uwagę na kwestie takie jak:
- prestiż lokalu,
- design,
- dobra akustyka,
- oświetlenie,
- miejsce na ściankę, przy której będą pozować uczestnicy.
Nowoczesne technologie, które uatrakcyjnią imprezę
Dziś organizacja eventów coraz częściej opiera się na wykorzystaniu nowoczesnych technologii. Odpowiednie wizualizacje, oświetlenie i nagłośnienie potrafią zdziałać cuda. Budują nastrój, a niekiedy też z powodzeniem zastępują efekty pirotechniczne.
Zatrudnienie znanego prowadzącego
Przy niektórych imprezach warto rozważyć zatrudnienie znanej osoby do poprowadzenia eventu, zwłaszcza gdy pozwala na to budżet klienta. Np. przy otwarciu nowej galerii handlowej można zaprosić do współpracy aktora, piosenkarza, prezentera, modela czy celebrytę. To podniesie prestiż wydarzenia i przyciągnie jeszcze więcej osób.
Obrusy, kwiaty i zaproszenia – jak zadbać o estetykę wydarzenia?
Estetyka eventów to nie tylko oświetlenie i komputerowe wizualizacje, składają się na nią także kwiaty, obrusy i zaproszenia. Warto zadbać o te niuanse, bo decydują o odbiorze imprezy.
Dodatkowe atrakcje dla uczestników eventu
Dobra impreza oferuje też atrakcje, które mają za zadanie przyciągnąć uczestników. W przypadku nowo otwartej galerii handlowej może to być bezpłatny makijaż wykonany przez profesjonalistę, koncert popularnego artysty czy spotkanie ze stylistą. Organizacja eventu to również jego promocja w mediach tradycyjnych i społecznościowych, która pozwala dotrzeć do osób potencjalnie zainteresowanych.
Szkolenie dla event managerów rozbudzi Twoją kreatywność
Biorąc pod uwagę powyższe kwestie, praca event managera wymaga wielu umiejętności, a same predyspozycje często okazują się niewystarczające. Warto skorzystać z doświadczenia i wiedzy praktyków. Jeśli interesuje Cię praca przy organizacji imprez, weź udział w szkoleniu Event manager – planowanie, organizacja i zarządzanie projektem eventowym. Potraktuj je jako element własnego rozwoju zawodowego i źródło inspiracji.