REKLAMA

Ogłoszenie o sprzedaży nieruchomości – co powinno zawierać?

Materiał promocyjny | Materiał promocyjny
Ogłoszenie o sprzedaży nieruchomości – co powinno zawierać?
REKLAMA

Jeśli mamy nieruchomość do sprzedaży i decydujemy się, by zająć się tym samodzielnie – musimy pamiętać o kilku kwestiach. Kluczowym jest przygotowanie mieszkania, analiza rynku i cen nieruchomości o podobnych parametrach oraz być może najważniejsze – odpowiednie ogłoszenie. Aby nieruchomość cieszyła się zainteresowaniem, nasza oferta musi spełniać pewne warunki. Jak więc stworzyć ogłoszenie idealne?

Nie wiesz, jak przygotować ogłoszenie o sprzedaży nieruchomości? Profesjonalna agencja, na przykład idea-INVEST Nieruchomości zrobi to za Ciebie! Zapoznaj się z ofertą biura.

Najważniejsze elementy ogłoszenia nieruchomości

Ogłoszenie o sprzedaży nieruchomości, aby przykuło uwagę potencjalnego klienta i ostatecznie pomogło w sprzedaży – musi wyglądać w określony sposób. O czym warto pamiętać?

Odpowiednia forma treści

Należy pamiętać, że treść, którą umieścimy w ogłoszeniu musi być maksymalnie czytelna. Nie ma tu miejsca na ścianę tekstu, błędy ortograficzne czy literówki. Podzielmy ogłoszenie na akapity, gdzie każdy będzie poświęcony innemu zagadnieniu (parametry nieruchomości, lokalizacja, kwestie prawne). Uważnie dobierzmy tytuł – to on jako pierwszy zwraca uwagę czytelnika. Zadbajmy o to, by wyszczególnić najważniejsze informacje. Świetnie sprawdzą się pogrubienia oraz listy punktowane.

Informacje o nieruchomości

Ogłoszenie o sprzedaży musi zawierać wszystkie informacje o mieszkaniu czy domu, które mogą być cenne dla potencjalnego klienta. Na pewno musi się w nich znaleźć:

  • piętro, metraż i układ pomieszczeń, również względem stron świata
  • lokalizacja i opis komunikacji miejskiej, dojazdu oraz okolicy
  • typ nieruchomości (dom lub mieszkanie, stare lub nowe budownictwo itd.)
  • dodatkowe pomieszczenia (garaż, piwnica, komórka lokatorska)
  • stan techniczny nieruchomości oraz jej wyposażenia
  • termin dostępności mieszkania lub domu
  • cena oraz informacja o możliwościach negocjacji

Informacje powinny być zwięzłe i konkretne, ale również przedstawiać korzyści dla kupującego. Skupmy się na zaletach, podkreślając ich atrakcyjność. Jeśli jednak nieruchomość ma wady, które mogą okazać się istotne dla kupującego – nie bójmy się umieścić ich w ogłoszeniu.

Atrakcyjne zdjęcia wnętrza

Nie trzeba chyba tłumaczyć, że to właśnie zdjęcia będą decydujące. Choćbyśmy napisali najlepszy tekst na świecie – jeśli fotografie nie zachęcą, mało kto zdecyduje się na kontakt z nami. Koniecznym jest odpowiednie przygotowanie wnętrz – dokładne sprzątnięcie, usunięcie z widoku rzeczy osobistych, być może lekkie przearanżowanie pomieszczeń, aby jak najlepiej ukazać ich potencjał. W tym wszystkim będzie pomocny Home Staging – możemy zająć się tym sami lub zlecić profesjonalistom. Ci zwykle zajmą się też samymi zdjęciami, co może okazać się szczególnie pomocne. Odpowiedni kadr, kąt i padanie światła to klucz do sukcesu.

Poza zdjęciami możemy pokusić się o rzut mieszkania. To bardzo pomocne dla potencjalnych kupców. Jeśli nie posiadamy rzutów (np. z etapu budowy bloku / domu) – możemy wykonać taki rysunek samodzielnie lub również zlecić go firmie zewnętrznej.

Zachęta do działania

Jeśli umieściliśmy w ogłoszeniu wszystkie potrzebne informacje, dodaliśmy do tego przyjemne zdjęcia, a wszystko ma przejrzystą, czytelną formę – czas na zakończenie. Warto zastosować tu tzw. Call To Action, czyli zachętę do działania. Potencjalny klient chętniej podejmie kontakt, jeśli ogłoszenie zwieńczymy krótkim “Spodobała Ci się nieruchomość? Zadzwoń, a umówimy się na prezentację!”.

Czy ogłoszenie rzeczywiście jest tak ważne?

Zasada jest prosta – nawet najbardziej atrakcyjna nieruchomość nie sprzeda się sama. Trzeba jej trochę pomóc, a odpowiednie ogłoszenie (które puścimy w świat) to już duża część sukcesu. I choć wydaje się, że stworzenie takiej oferty to kilka minut – poświęćmy czas na to, aby ją dopieścić.

Udostępnij:
REKLAMA
REKLAMA