Firma Budimex weszła na plac budowy, rozpoczynając w ten sposób budowę wschodniej obwodnicy Oleśnicy.
Inwestycja jest realizowana przez Dolnośląską Służbę Dróg i Kolei we Wrocławiu, gdyż dotyczy ona drogi wojewódzkiej nr 451, ale Gmina Miasto Oleśnica partycypuje w kosztach tego zadania dokładając środki w wysokości 4.3 mln złotych.
Nowa droga będzie jednojezdniowa, dwupasowa o długości blisko 3,7 km. W ramach inwestycji powstaną nowe skrzyżowania (w formie ronda) z DW 451: przy ul. Strefowej, Warszawskiej, Krzywoustego i Wileńskiej, a także przejazd kolejowy z samoczynną sygnalizacją świetlną.
Budowa tej drogi to także niejako koniec oleśnickiego lotniska, bo po fali protestów (pierwsze ustalenia zakładały, że co najmniej kilkadziesiąt ogrodów działkowych zostanie przejętych pod budowę nowej drogi, a ta przechodzić będzie także blisko nowego osiedla domków jednorodzinnych) stworzono jej nowy przebieg, właśnie przez część lotniska. Trasa ta ma odciążyć ulice Klonową, Sudoła i Krzywoustego i wyprowadzić ruch tranzytowy w stronę Bierutowa i Kluczborka z miasta. Obecnie w ciągu doby przez miasto przejeżdża 8 tys. pojazdów. 60 to motocykle, 6800 samochody osobowe, 600 lekkie ciężarówki, 152 samochody ciężarowe oraz 320 to ciężarówki z naczepami. Inwestycja potrwa dwa lata. Nową obwodnicą Oleśnicy pojedziemy więc prawdopodobnie jesienią 2022 roku.